Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Sunday, June 10, 2012

MAJLIS AQEQAH Untuk Mereka

Alhamdulillah Majlis Aqeqah dah pun selesai.. cuma aku lom sempat nak wat entry pasal masjlis tu... ntah nape macam malas pulak jejari jemari aku ni nak menaip.. nantilah.. kena wat jugak sebab tu untuk kenangan nanti..

Majlis ni diadakan khas buat mereka berlima.. Mereka ni semua sepupu.. Nuha, Amsyar, Marissa dan Kembar Hazim & Haziq..






Jom kita ketahui hikmah dan kebaikan melakukan Aqeqah .. bukan ape.. kadang2 kita ni selalu terlupa.. bukan tak tau.. tapi tulah.. :)

Hikmah dan kebaikan melakukan Aqeqah

  • Sebagai bukti kesyukuran dan rasa gembira atas kurniaan dan anugerah daripada Allah serta diiringi dengan doa agar anak menjadi insan yang soleh.
  • Menjadi iktibar dan pengajaran kepada ibu bapa atau orang tua supaya sanggup berkorban dan bersusah payah demi anak-anaknya.
  • Melepaskan penghalang pada bayi untuk memberikan syafaat kepada ibu bapa mereka kelak.
  • Melindungi anak daripada gangguan syaitan
  • Dengan daging sembelihan Aqiqah, orang-orang miskin dan jiran tetangga dapat berkongsi kegembiraan atas anugerah kurniaan anak tersebut.

3 comments:

~emi~ said...

Eh, ada baby twins..sukanya. :)

Cik Sara said...

Alhamdulillah.. Selamat dah semuanya ye.. Comelnya baby kembor ni... aih!..hehehe

Zuraini said...

comelnya anak-anak sedara kita nie.....heheheh

Iklan