Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Saturday, September 19, 2009

Hari Terakhir Ramadhan 2009

Alhamdulilah ibadah puasa tahun ni dapat dilaksanakan dengan baik berbanding dengan tahun-tahuh lepas.. terutama achap..tahun ni achap berjaya puasa hingga hari ni tanpa keluh kesah kecuali kalau tak bangun sahur hehehe.. ada la 2,3 kali terlajak tido.. tapi achap tetap puasa jugak.. syukur alhamdulillah. Semoga anak-anakku menjadi anak yang berakhlak mulia dan berjaya di dunia dan di akhirat, Amin.

Pagi ni hujan turun membasahi bumi Kuala Lumpur..sejuk..terasa sayu pulak..macam-macam tersimpul dalam hati ni.. husben aku dah keluar pegi hantar farah kat Stesen Bas Jalan Duta.. dia balik beraya ngan mak n abah.. uwaaaaa.. nak balik jugaaakk.. tapi kan.. aku masih takut-takut sebenarnya nak balik baling ni.. takut aku sedih lagi.. takut aku terasa hati lagi.. takut mak ngan abah tak selesa ngan aku.. takut abah tak layan aku.. nanti aku nangis lagi.. tapi aku nak balik.. aku nak balik kampung..tu la sebabnya kot hati aku sayu jer tengok tempat parking dah lengang, tak macam selalu penuh dengan kereta.. ramai dah balik kampung.. walaupun mak ngan ayah kat KL ni tapi hati aku seronok nak balik baling.. aku pun tak tau nape jadi macamtu.. tapi sebab pikirkan mak ngan ayah.. aku akur dengan giliran yang aku buat, walaupun giliran tu aku leh tukar kalau aku nak.. tapi.. takpe lah.. atleast aku leh gembirakan hati mak ngan ayah kalau aku beraya kat sini.. ada orang nak masakkan rendang mak.. ada orang nak teman mak sembang..ada orang nak teman mak ngumpat hahahaha.. anak mak...eh eh eh..tak tak tak.. adik-adik aku kata aku anak ayah.. hikhikhik..anak mak ngan ayah la kan kan kan..

Baru kejap ni kol 8.44am aku kol mak, tanye mak kat maner? mak kata mak kat Chowkit beli daging.. dah nak balik tapi ujan.. so aku suh mak tunggu situ.. aku call husben aku suh amik mak kat gerai.. klah..nanti aku sambung cerita aktiviti aku hari ni..taa

No comments:

Iklan