Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Tuesday, September 29, 2009

AidilFitri 2009 Pt.2

Hari Raya Kedua

Lepas dapat kata putus dari bondaku, aku terus maklumkan kat husben.. then sesi kemas baju pun berlangsung hehehe.. husben aku pulak banyak bantu kat kitchen site.. basuh pinggan, periuk dan kemas sikit-sikit.. tengkiu bang..

Kol 2.30 petang dari umah mak kami gerak ke arah Plaza Tol Jalan Duta.. kereta kat highway boleh tahan jugak banyaknya.. masa nak masuk 'terowong' kat Perak tu, amik masa jugaklah.. kat plaza tol kereta yang bayar kat lorong Tunai, berbaris panjang..sangat berdisiplin hehehe.. alhamdulillah dengan berbekalkan pengalaman balik kampung yang lepas-lepas kami dah reload kad TOUCH N GO kat Plaza Tol Duta tadi.. takut lama berbaris nak bayar tol macam keter2 lain tu..sian dorang..kat R&R sepanjang highway 'FULL' jer.. sebab tu kami tak berhenti langsung untuk makan.. cuma berhenti kejap kat mane ntah, aku dah lupa la pulak untuk buang2 apa yang patut.. nasib kat hentian tu tak ramai orang, takde la tunggu lama nak masuk 'toilet'.. pastu husben aku beli buah-buah potong untuk wat makan2 lam keter.. perjalanan diteruskan.. nasib la mira yang duduk n tido atas peha aku ni tak lasak sangat.. takde sakit sangat peha aku meriba dia berjam-jam tu..

Perjalanan kali ni tak macam perjalanan biasa yang kami lalui bila balik kampung.. biasanya kami ikut Grik.. tapi kali ni tak.. kami terus ke Alor Star then ke Pokok Sena umah kawan adik aku.. dia beria sangat nak pi umah kawannya tu.. bayangkanlah kol 8 malam baru kami sampai.. dari kol 2.30 petang sampai 8.00 malam.. itu pun husben aku bawak boleh la tahan lajunya 140-160 km/h, kalo tak..ish ish ish ntah kol brape sampai.. Kami dijamu nasi n lauk pauk.. alhamdulillah kenyang.. terima kasih ya tuan rumah.. meriah sungguh umah dia, bunyi mercun dam dim dum depan umah hehehe.. biasa la bila semua keluarga berkumpul.. macam ni la.. lepas sembang-sembang, kami minta diri pulang.. perjalanan diteruskan ke destinasi utama hehehe.. balik kampung la.. dalam perjalanan tu aku buat satu panggilan..

"Assalamualaikum farah..", aku bagi salam.

'waalaikumussalam.. akak.., jawab farah.

'farah wat pe tu?', soal aku lagi..

'baru nak tido', jawab farah lagi..

"farah..siapkan tempat tido akak.." aku cakap kat farah..

"akak! biar betul akak nih, akak kat maner ni?".. farah dengan nada riang macam tak pecaye jerk..

"lam keter la.. ondaway..insyallah dalam 2 jam kami sampai,siapkan yer.." aku yakinkan farah..

Memang sengaja kami nak buat surprise.. seronok dengar suara farah tadi hehehe.. mesti mak ngan abah pun hepi.. hepi ker? ahaks.. luka yang lama jangan dikenang.. huhuhuhu.. aku harap mak ngan abah hepi sama macam farah..

Alhamdulillah kami sampai umah mak (umah aku sebenarnya tu hehehe) dalam kol 1 pagi.. pas tukar2 baju kami terus zzzzzzz...lena.

Hari Raya Ketiga

Kat Kampung Baling.. Oleh kerana kepenatan aku masih ada, aku takde mood sangat nak pi beraya.. tapi aku gagahkan juga pi umah Mak Ngah.. Mak Ngah wat open house.. pastu kami terus balik umah..

Hari Raya Keempat

Jalan-jalan ke Sungai Petani & Penang.. Kami gerak dari umah mak pun dah lewat.. dah rasa macam malas jer nak pi penang.. takat sp tu okla..tapi sebab nak tunaikan hajat mak yang ikut aku sekali balik kampung ni.. aku pegi la jugak.. tapi memula kami ke sp.. beraya kat umah 'tok n tokwan teh'.. liza pun ada jugak.. dah kurus liza sekarang.. aku jer payah nak diet hehehe... kurus nak tapi diet tak nak.. pas sembang-sembang dan bertukar address blog masing.. kami gerak ke Penang.. cadangnya nak naik feri ke seberang tapi bila tengok mak aii.. beratur panjang, terpaksalah kami kensel plan tu.. ikut Jambatan Pulau Pinang jer la.. sebab dah lewat, kami tak pi jalan-jalan mane pun.. kami terus jer cari umah Mak Nah adik mak aku tu.. berpusing-pusing sesat.. umah dia dah bertukar view..maner nak jumpa hik hik hik.. pas calling calling banyak kali.. kami sampai jugak kat depan tembok pagar umah Mak Nah hehehe..alhamdulillah.. pas makan n bersembang-sembang, kami mintak diri balik.. juga ikut jambatan.. kami balik terus ke baling ikut highway Butterworth-Kulim-Grik.. sampai umah mak..cuci badan aka mandi, aku terus zzzz..

1 comment:

su_aliza said...

hehehe....tgk slide show gambar mira pakai tudung. Comei. Tapi ada punting..

Iklan