Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Saturday, September 12, 2009

Gath Ramadhan Exittarian 2009 KECOH!!!

Ntah kenapa aku malas sangat nak gi class arini.. bukan apa badan rasa tak larat semacam.. kalau aku datang period lewat ni lah jadinya.. lagi satu azabnya bila 1st day period..lenguh satu badan.. harini semua umat islam dah berpuasa 22 hari.. sama lah dengan aku..sepatutnya aku dah bercuti 3,4 ari lepas.. tapi ntah nape sampai hari ni aku masih tak cuti2..adakah aku? huwahuwahuwa.. tunggu 2,3 hari lagi..

Hari ni aku agak sebuk sikit.. kol 3 aku gi amik kueh raya, pastu aku ngan anak2 aku gi JJ Wangsamaju beli kasut Mira.. cadangnya nak cari jeans achap tapi takde saiz la.. kesian dia.. kami sampai umah dah lewat.. 15 minit agi kol 6 baru sampai umah.. mira ngan achap su bawak balik umah mak sementara aku bersiap kat umah..kami nak ke restaurant nelayan titiwangsa..

So samapi je sane aku tengok..wah ramainya manusia..macam seronok jerk..pastu aku terus ke dalam nak dapatkan table yang aku booking utk geng ittar ngan family aku ler.. aku tengok ramai yang dah beratur.. oklah..aku pun amik tempat jugak la.. 2 pompuan yang beratur depan aku dinaklumkan oleh lelaki kat meja reservation bahwasanya table FULL.. dia kata semua meja dah ada orang.. aku yang tengah beratur ni dah mula naik angin.. aku terus mencelah..

"mana boleh buat macam ni"

"saya nak jugak meja sebab ahli keluarga saya semua dah ada depan ni".. aku mula terasa bahang kepanasan dalam diri aku..

mamat tu boleh pulak kata:

"kami minta maaf, kami tahu salah kami"

kakak sorang tu kata:

"kami tak mahu tahu salah sapa, kami nak meja kami"

aku lantas ke meja hujung, minta tolong sorang kakak tu dapatkan meja aku.. kakak tadi tu pun minta tolong gak.. so staf2 tu mula berbincang2.. jam dah kol 7.03 malam..tinggal berapa minit jer lagi dah nak berbuka.. kakak yang aku minta tolong tu mula keluar dari tempat booking.. dia suh wakil2 yang dia catit nama ikut dia.. aku ngan husben bergegas ikut kakak tu termasuk 3 wakil lainnya.. dari satu penjuru ke satu penjuru kami pergi, semua penuh.. pastu kakak tadi tu kembali ke tempat booking, tiba2 dia patah balik..dia suh aku duduk kat 2 meja yg belum ada org tu.. so aku apa lagi..duduk la..mintak miza ngan family dia duduk sama.. alhamdulillah akhirnya dapat juga kami meja walaupun bukan terpaksa berebut dengan makcik lagi satu.. sementara menunggu makanan di ambil, kami berbuka dengan air mineral jer.. lama kelamaan meja aku ngan meja miza penuh dengan makanan..alhamdulillah.. mood makan kami kembali ceria hehehe.. paling best tengok nazri makan udang galah.. balun..husben aku pun sama.. tapi tu lah, arini aku letih dibuatnya..

Pengajaran untuk kali ni, bila booking mana2 tempat pastikan aku ada letak deposit.. susah kalau ada masalah macam ni.. TRAGEDI BERBUKA DI RESTAURAN NELAYAN TITIWANGSA .. harubiru..

Terima kasih pada yang hadir..seperti biasa, setelah dinilai dan diedit, maka terciptalah satu slideshow yang dinantikan..


No comments:

Iklan