Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Monday, September 28, 2009

AidilFitri 2009

Baru hari ni aku berkesempatan update blog aku..tu pun dengan paler yang berdenyut2 ni tapi aku dah telan panadol active fast tadi..oklah sikit.. dalam fikiran aku ni berlambak-lambak story yang aku nak citer kat sini.. banyak perkara yang berlaku dalam hidup aku sepanjang seminggu kita beraya ni..

Malam Raya

Aku masih berada kat Care4 mencari beberapa barang.. aku borong pampers untuk Mira 4 bungkus sebab harga 'offer' ..kurang RM6 dari harga biasa..banyak tu jimat..pastu aku beli kueh bangkit ngan kek chiffon orange.. apa lagi yang aku beli ek.. ader la sket2 barang lain..aku pun dah lupa hikhikhik..

Balik dari Care4 aku terus kemas-kemas umah.. masukkan kueh dalam balang kueh.. sapu sampah..letak alas meja makan.. dan yang paling last aku buat sebelum aku tido kejap dah tentulah iron baju raya anak-anak, baju raya suami ngan baju raya aku hehehe.. walaupun penat tapi aku puas sebab semua dah beres..

Hari Raya Pertama


Tugas pertama aku pagi raya ialah siapkan makan untuk husben aku sebelum dia pegi Sembahyang Raya..pastu aku bangunkan anak-anak supaya bersiap.. sementara tunggu husben aku balik dari masjid, aku pun bersiap la jugak.. tersenyum aku tengok anak-anak aku seronok berbaju melayu dan berbaju kurung.. cantik dan segak.. alhamdulillah..

Dalam kol 9.00 lebih kot, husben aku pun balik.. sebelum pegi umah mak, aku, husben dan anak-anak bersalam salaman dulu.. then kami bergambar-gambaran pulak.. aku la yang tukang amik gambar.. tapi.. macam mana nak bergambar family kalo yang amik gambarnya aku kan..tripod pun takdaq..so aku pun gunalah akai yang dianugerahkan Ilahi ni kan hehehe.. aku amik la papan iron board jadikan tempat letak camera.. dapatlah kami snap gambar sekeping dua.. kenapa sekeping dua jer? hikhikhik.. bateri camera habis huwahuwahuwa... geramnyeeeee...



Pas sesi bergambar kami cadangnya nak beraya jap kat umah makcik mamat jiran aku tu tapi memandangkan kami dah lewat ke umah mak, terpaksalah plan tu dibatalkan.. Kat umah mak, aku bersalam salaman pula ngan mak ngan ayah.. husben ngan anak-anak aku pun turut serta.. aku tak ke mana pun raya pertama ni sebab aku kene tunggu tetamu yang datang.. pagi tu ayah baru nak buat ketupat pulut feberet aku.. so sementara tu husben aku ajak gi umah "Apak".. bapak sedara belah ayah aku.. tak jauh..kat tingkat 1 jerk.. masa kat umah apak, achap datang bagitau "PakTua" ada kat umah.. so aku makan cepat-cepat pastu terus beransur balik umah mak.. pastu umah aku penuh pulak dengan sanak sedara Abang Nan.. seronok sekali sekali ramai gitu.. kat bawah ni gambar anak-anak abg sham @ PakTua bagi anak-anak aku.. wali pertama aku.




Aku tak pasti hujan turun kol brape.. time tu aku terlena jap..mmg tak sedar langsung.. aku terjaga masa aqeef sampai.. lewat petang kami balik umah.. pas mandi-mandi, aku masuk tido awai.. dalam waktu tu aku ngan husben aku berbincang pasal "macam nak balik kampung jerk" huhuhuu.. tu arr....ntah nape, aku rindu nak balik kampung..husben aku pulak dah tentu la suka.. dia soh berkemas.. tapi plan terpaksa ditunda sebab mak nak ikut then nak bincang ngan ayah dulu.. keputusan hanya dapat diputuskan dalam kol 11 pagi.. apa lagi..berkemas la.. Balik Kampung!!!oh..oh..oh balik kampung..hati ria!!!

No comments:

Iklan