Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Thursday, September 20, 2007

ShOPPiNG RaYE

Pokai!!pokai!!hehehe ngeluh pokai ekk tapi bila shopping tak hengat pokai ekekekeke.. itulah aku, seorang yang sangat suka berbelanja huhuhu tapi kalo duit tarak, aku masih tau tuk dok diam diam kat umah hehehe..

Semalam aku keluar gi shopping raya. Aku gi sorang jer, senang aku leh ke hulu ke hilir sesuka hati aku carik barang, kalo bawak budak kan payah bersesak dengan orang ramai..tapi semalam hari kerja taklah ramai mana.

Kul 2.45 aku keluar dari umah terus ke sekolah abang achap nak bayar yuran tunas kat Cikgu Norazahiah & beli tie sekali. Aku sampai sekolah waktu tu time rehat, melilau jugak aku cari abang achap, yer arr kan ramai budak kat sekolah tu.. abang achap yang tegur aku sambil berlari-lari di kejar dek Fadilah. Abang achap temankan aku gi bilik guru. Lepas bayar yuran tu, aku di bawa oleh abang achap ke BOOKShop hehehe.. ape lagi terkena lah aku.

Dari sekolah abang, aku ke stesen LRT untuk ke Stesen Bandaraya. Aku terus menyusuri Jalan Esfahan dan terus ke Jalan Tuanku Abdul Rahman. Tempat pertama yang aku tuju yakni NAGOYA, aku nak beli langsir untuk umah mak aku..aku bukan takmo gi KAMDAR tapi ada exbos arr masa tu. Segan lak pulak. So nak tak nak aku kene jugak cari kain langsir tu semalam jugak sebab aku dah janji dengan tailor.

Lepas beli kain langsir aku terus menghayun langkah yang masih gagah tu (waktu tu arr) ke City One yang terletak bersebelahan dengan SemuaHouse. Aku nak gi hantar kain langsir yang beli tadi kat tempat tailor. Selesai urusan tempahan, aku berpatah balik ke Semuahouse, aku nak tinjau2 kat kedai BabyDisneyland.. apalagi nak cari barang2 adik Mira la. Banyak gak barang aku beli, spring buai, hanger buai, baju 3 pasang, stokin, mainan bunyian untuk adik Mira, mainan getah untuk adik Mira geget coz dia dah gatal2 gusi tu..berat jugak nak ngusung barang2 tu.

Tapi aku masih steady lagi hehehe.. dari Disneybabyland aku menyusuri balik Jalan Tuanku Abdul Rahman, jugak kembali ke Jalan Esfahan coz Sogo kat situ hehehe.. aku beli barang2 cosmetic aku yang mana patut, waktu tu dah kul 6.35 ptg, lebih kurang setengah jam lagi masuk waktu berbuka, aku turun ke LG beli Sungkiss dalam botol kecik & air soya tin. Then aku naik lif ke tingkat 4 BabY & Kids Dept...waktu tengah memilih baju abag achap, masuk waktu berbuka, aku minum je sambil berdiri & sambil shopping hehehe.. aku beli baju kemeja kotak2 kaler merah, T-shirt berkolar kaler orange & Jeans 3 3/4 kaler itam. Adik Mira nye baju pun terbeli jugak lagi ish ish ish.. alhamdulillah. Ohh lupa..aku ada beli jugak baju untuk ayah aku, baju batik D'urban murah jeeerrr..

Kaki aku dah mula goyah hhehehe..leteh sangat2. Aku keluar dari Sogo menuju tempat teksi, nasib orang takde, takde la aku nunggu lelama dalam keadaan aku keletihan tu. Sesampai je umah mak, adik aku Man kata abang achap takmo makan coz mama takde..biar betul. Dia dah la posa. Aku masuk dalam umah, mak aku, husben aku, adik aku Aye bagitau perkara yang sama. Abang achap pun bagitau jugak sambil wat muka sedih. aku sebak masa tu, nasib la aku tak berbuka kat Sogo, kalau tak lagilah aku ralat. Aku terus suh abang achap makan sebelum gi main.

Balik dari umah mak, aku mandi & terus lena...zzzzz

No comments:

Iklan