Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Thursday, September 13, 2007

Bermulanya RAMADHAN TAHUN 1428H/2007M

Syukur ke hadrat Illahi dengan izinNya dapat kita sekali lagi menunaikan ibadah puasa dengan penuh keikhlasan dan kesyukuran. Alhamdulillah.. Dan moga kita dapat menjalani ibadah puasa ini dengan penuh ketaqwaan, InsyaAllah.

Ya..hari ni 1 RAMADHAN TAHUN 1428H/2007M , aku terjaga dari tido tepat pukul 4.00pagi, 3,4 hari ni aku selalu tido awal dan bangun lewat pagi.. walaubagaimanapun itu adalah waktu yang baik untuk aku uruskan rumahtangga..dan aku harap biarlah ianya berkekalan tak seperti sebelum ni, masa tido dan berjaga aku tak betul. Aku terus masak nasi. Semalam aku dah masak rendang ayam, aku ada simpan untuk sahur, pastu aku rebus telur asin je.. masa sahur ni kalau takde telo asin macam tak best kan kan..pastu aku buat teh o. Ringkas je menu sahur kami.

Pukul 4.50 pagi husben aku bangunkan abang achap untuk sahur..hehehe biasa la "ngantukla mama" abang achap mengeluh tapi bangun juga. Aku nak ajar dia berpuasa dan aku harap dia dapat berpuasa. Tapi aku tak nak la terlalu drastik, biar dia puasa berperingkat peringkat. lepas makan.. baca doa puasa.. sembang2 kejap, abang achap terus masuk bilik tido. Aku teruskan kerja-kerja umah macam hari-hari yang lain gak.

No comments:

Iklan