Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Saturday, July 7, 2007

Kenduri kahwin Safrina

Penat sungguh rasa badan aku ni, aku ngan husben n anak-anak aku serta mak ngan su adik aku baru jer balik dari Sungkai, Perak. Kami pi umah Mak Dah. Mak Dah ni adik mak aku. Ada kenduri kahwin si Rina adik sepupu aku. Walaupun aku tak buat kerja (sangat) tapi aku terasa sangat kepenatan tu. Maybe disebabkan cuaca arr.. cuaca yang panas sekali. Air sirap kenduri tu tak mampu menandingi tahap kepanasan badan aku hari ni.

Kami ke Sungkai semalam, bertolak dari umah kul 7.30 malam. Kami pi dengan 2 biji keter. Keter aku dipenuhi oleh aku, husben aku dan anak2 aku serta mak ngan maknyah (makcik aku jugak). Keter satu lagi ada family Makmi, adik aku si Su ngan adik sepupu aku Kamalia. Kami singgah kat gerai buah dulu ambik tembikai ngan laici. Kami sampai umah Mak Dah 2 jam kemudian. Aktiviti pertama kami adalah menjamu selera.. si Rina nikah malam tu. Pastu kami mengambil tempat masing2 untuk beristerihat (tido). Aku ngan family aku tido kat bahagian bawah umah. Kuarga Pak Ja pun tido kat situ. Memula masa aktiviti memilih cadar dan bantal berlangsung, kami dikejutkan dengan kehadiran 'lipan'..besar tu.. kalau kene la.. eee ngeri aku nak membayangkannya. Aku ngan husben aku tido2 ayam.. antara kul 4.30 pagi hingga 5.30 pagi sekali lagi kami dikejutkan dengan kehadiran 'Kala Jengking' dekat kaki tilam anak aku.. menjerit aku dibuatnya. Besar tuuu.. 1st & foremost aku selamatkan anak kecik aku dulu.. tapi kala tu dah dekat dah ngan kaki achap, husben aku apalagi capai arr penyapu &..nah! ambik ko!! husben aku tenyeh ekor dia. Mata aku dah takleh lena sebab risau sebenarnya.

Aktiviti kenduri berjalan seperti biasa macam kenduri2 orang lain jugak.. pengantin bersanding n makan n majlis tamat.

No comments:

Iklan