Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Tuesday, July 3, 2007

Pemeriksaan Mata

Dalam tempoh 24 jam yang lepas, aku gitu bz sekali. Cadangnya pepagi nak ke HKL tapi aku bangun lewat sikit pagi ni tapi aku ngan achap tetap jugak ke HKL kul 9.00 pagi. Kami gi naik teksi jerk sebab husben aku kene jaga si Mira. Kul 9.50 pagi kami register nama n ambik nombor. Nombor giliran aku 1659 dan achap lak 1660. Lama nye nungguuuuu.. 2 jam tu berdiri kat situ. Umat manusia punyalah ramai hari ni. Aku wat pemeriksaan mata sbb aritu masa aku kat kedai spek, dorang scan, kata mata aku ada 'something' n better pi check so aku pun risau arr..mata maaa. Sebelum jumpa doktor, aku ajak achap pi makan dulu..

Nak dijadikan cerita, masa aku dok nunggu tu, aku macam perasan nombor giliran yang dipanggil tu macam nombor giliran aku. Apalagi..aku terus meluru masuk ngan achap..sekali tu salah maa..no tu 1569, malunye aku hehehe...nasib doktor je yang ada ekekeke.

Alhamdulillah kata doktor mata aku takde apa2 masalah, tapiiii.. achap nye mata dia kata teruk rabun tu.. so dia suh aku pergi jumpa pakar mata kat tingkat satu. Kat situ sekali lagi achap kene wat ujian penglihatan. Memang nurse yang jaga situ kata teruk. Risau aku dibuatnya. Pastu kami dah set temujanji bulan lapan ni. Aku dah pun tempah spek achap. Kesian kat dia, selama ni dia selalu tak siapkan kerja kat sekolah rupanya sebab dia tak nampak. Aku tak pulak perasan selama ni. Cuma gerak hati aku jer yang bagi petunjuk suh check mata achap haritu.

Balik dari HKL, siapkan achap ke sekolah n hantar dia arr. Pastu pi jumpa Cikgu Suria bagi surat dari doktor yang suh achap dok kat depan sekali wat masa ni. Pastu aku ke BP settle beberapa urusan mak aku. Bawak Mira sekali. Balik kami singgah kat kedai makan area Chowkit untuk jamu selera. Mak belanja hehehe..

Achap balik sekolah terus tanyakan spek dia tu, tak sabar nyeee.. Harap harap mata dia semakin baik nanti..boleh ke? InsyaAllah.

No comments:

Iklan