Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Sunday, September 21, 2014

Resepi Patato Fritters Paling Sedap

Dah lama x tempek resepi kat sini..hari ni nak share resepi ngah top meletop!! skrg ni.. Cekodok Kentang aka Cucur Kentang aka Jemput2 Kentang atau lebih western kita panggil Patato Fritters hahaha!!

What!!! kentang?? no no no.. mana leh makan..
kentang kaya dgn karbo.. so x leh makan.. alaaa... aku makan sikit je.. setakat 30gm tu apa la sgt hahaha.. malam aku kasi workout lah.. huhuhu.. jgn tiru k.. aku ni terjebak makan sebab aku yang masak.. dah korang x makan.. masak buat apa kan.. aku ni masak utk anak2 ngan laki aku tu.. kesian kat depa.. so tu la puncanya aku terjebak makan.. sama gak time aku masak nasi tomato.. nasi lemak.. selamber je aku bedal.. sedap kot makan panas2 hahaha..

oklah.. jom.. aku nak share resepi kat sini..

PATATO FRITTERS

6 biji kentang - sagat nipis pjg2
8 sudu mkn tepung jagung
6 sudu makan tepung gandum
2 biji telor
Daun bawang
Serbuk lada sulah
Ajinomoto
Garam
Minyak masak..

Cara nak membuatnya..
1. Satukan kentang yang dah disagat, tepung jagung, tepung gandum dan bahan2 lain.. macam gambar kat bawah ni.. gaul2 sebati..
2. Panas kan minyak masak.. sudukan adunan tadi tu dalam minyak panas.. kasi leper2 sikit.. baru ada rangup-rangup nanti.. biar masak sampai kekuningan.. balik balik kan lah.. dah garing tu.. angkat dan toskan atas tisu .. dah siap!! nak lagi sedap korang cicah sos cili.. fulammakkk!! mmg mabeles kot..

note: Resepi ni aku ambik kat fb.. dgn gambar2nya sekali.. tuan tanah kata boleh share.. so aku pun share le.. nanti aku letak gambar yg aku snap sendiri k..


 yang diet tu .. amacam?? makan panas2 kan.. terbaik!!

No comments:

Iklan