Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Wednesday, August 20, 2014

PENIPUAN BISNES ONLINE SEMAKIN PARAH

Aduhai.. boleh kata setiap hari pasti aku terbaca luahan atau hebahan rakan2 seller atau customer yang ditipu dalam urusan jual beli barang di internet..

Semalam aku terbaca lagi.. kali ni kes kene tipu rm300 oleh penjual hpon terpakai.. dan dalam status tu ada lagi customer yang terkena.. eeee.. geramnya.. namun dalam banyak-banyak komen tu, aku tertarik dengan satu komen yang berjela-jela oleh saudara Enal Zacknzack .. katanya..  Memandangkan timbul pelbagai persoalan di dalam kes-kes penipuan online yang mana kita merasakan yang TIADA TINDAKAN diambil oleh pihak Polis walaupun kita telah membuat report diatas kejadian penipuan yang menimpa kita apabila berurus niaga jual beli gajet/barangan secara online, Saudara Enal telah bertanyakan hal tersebut kepada Saudara Kamal Affandi Hisham yang merupakan Penganalisis Jenayah yang dikenali di Malaysia bagi mendapatkan pandangan beliau terhadap apa yang sering dan sedang terjadi dikalangan pengguna yang menggunakan medium facebook/mudah/lelong untuk membeli atau menjual secara online.KENAPA POLIS TAK AMBIL TINDAKAN?? BUKAN SORANG DUA YANG BUAT LAPORAN POLIS PASAL PENIPUAN NI?? KENAPA?? 

Jom.. aku sambung cerita dalam entry seterusnya.. CARA MEMBUAT LAPORAN POLIS YANG BETUL BERKAITAN DENGAN PENIPUAN DI INTERNET





No comments:

Iklan