Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Monday, November 14, 2011

Aku kena Beguk Pulak..

Termasuk hari ni dah 4 hari dah.. urat bawah telinga kanan aku ni start bengkak ari khamis aritu.. sat2 demam.. ubat demam dah tentu lah panadol.. kalau aku tak telan panadol tu suhu aku bukan main memuncak naik.. seram aku.. mulanya aku takmo la nak makan panadol tu selalu tapi bila doktor kata panadol boleh dimakan oleh ibu mengandung selagi x lebih had yang ditetapkan iaitu 8 biji sehari.. aku takde lah makan sampai 8 biji kan.. aku makan 2biji jer.. paling byk pun 4 biji.. kalau x demam aku tak makan ler..

Kalau panadol tu untuk surutkan demam aku, bengkak leher aku ni pulak aku surutkan dengan cuka campur nila.. hari2 asben aku tolong sapukan.. habis baju ngan rambut2 aku pun kena nila hihi.. xpe2.. janji aku cepat sembuh..

Hari ni aku belum lagi terasa nak demam.. agaknya bengkak dah semakin hilang kot.. harap2 esok aku semakin baik.. lagi pun esok ada appoitnment kat klinik.. lusa appoitnment kat HKL pulak.. semoga semuanya berjalan dengan baik. insyallah.

3 comments:

Arizakiah said...

Kesiannya......dah lama tak dengar penyakit ni....memang sakit.orang kata penyakit beguk ni berjangkit.ubatnya memang cuka + nila.....semoga cepat sembuh....

- GC - said...

moga cepat sembuh ye kak..

munna said...

DULU MASA KECIK2 SELALU JUGA KENA BEGUK....NILA DAN CUKALAH UBATNYA

Iklan