Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Tuesday, March 17, 2009

KWSP isytihar dividen 4.50 peratus bagi 2008

Hanya 4.5% sahaja?!! Aku rasa macam tak patut sangat KWSP bagi dividen banyak tu.. kenyataan dari Berita Harian semalam,

"Kadar dividen yang lebih rendah berbanding 2007 disebabkan peningkatan peruntukan rosot nilai pelaburan kesan penurunan mendadak harga pasaran ekuiti global yang dicetuskan oleh krisis kewangan dunia"

macam tak boleh nak terima.. bukan sebab apa.. bank lain pun leh bagi peratusan yang lebih tinggi.. ASN/ASB pun bagi dividen lebih dari 6%.. dorang main saham jugak...tapi nape KWSP tak boleh? Aku memang tak faham..

Macam aku ni belajar, duit2 tu untuk menambah pembiayaan pengajian aku..kalau dah setakat 4.5% berapa sangat yang aku dapat? tak faham, tak faham.

No comments:

Iklan