Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Friday, August 31, 2007

Merdeka & Perbarisan.. Baris! Bariiiiis Sedia!!

Selamat Hari Ulangtahun Kemerdekaan yang ke 50 negara ku Malaysia. Aku dapat rasakan sambutan kali ini agak meriah berbanding beberapa tahun lepas.. aku tak bercadang ke Dataran Merdeka semalam coz aku kan ada baby..tak sesuailah aku bawak dia tengah-tengah malam keluar kan kan tapi aku ngan husben & anak-anak aku kuar gak, kami ke tempat mak aku niaga.. kejap jer coz mira asik merenget ngantuk la tu. Abang achap pun buat hal, nak makan nasi goreng cina kat situ..ayah aku suh bagi tapi aku tak bagi coz kami baru jer lepas makan before keluar umah tadi dengan kata lain masih kenyang. Biasa la budak-budak nak sumbat jer perut dia tu selagi boleh.. lagi pun achap tu kene control sikit makan coz badan dia makin naik.. aku risau nanti di dapat penyakit lak dalam usia muda macam adik sepupu aku si ami ngan ali. Sekarang ni kul 4 pagi.. pagi ni nanti ada perarakan perbarisan kat Dataran Merdeka dan sepanjang Jalan Raja Laut sampai ke Sogo, so aku bercadang nak bawak achap gi tengok perbarisan tu.. aku nak dia rasai semangat hari kemerdekaan ni, macam aku rasakan.. apa yang aku rasa ekk?#@*%$ hmm.. aku rasa semangat kebangsaan tu berkobar-kobar & aku bangga sangat jadi rakyat Malaysia..bangga sangat dan bertuah. Pukul 7.00 pagi aku dah bangunkan achap..aku nak abwak dia pi tengok perbarisan Hari Kebangsaan. Kami naik LRT kul 8.00 pagi, punyalah ramai orang beratur nak beli tiket, sabar je lah.. Aku beli tiket ke Bandaraya stesen dekat dengan Sogo, sampai kat sana, orang memang dah ramai dah..sebelum kami lepak tengok perbarisan baru bermula, aku gi beli sarapan pagi dulu, berger ngan kebab.. pastu aku ngan achap pi kat bahagian depan pelantar duduk yang disediakan & duduk.. tapi bukan atas pelantar tu, kami duduk atas jalan raya coz pelantar untuk orang duduk tu dah penuh heheehe..meriah sangat suasana pagi tu, ramai sungguh orang..

No comments:

Iklan