Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Monday, November 27, 2006

Rombongan Sampai

Semalam aku cadangkan kat husben pagi ni kami sarapan kat kedai jerk.. dah lama tak wat camtu, dia senyum jerk.. aku tau tu senyum perli tu hehehe.. dia kata " takpe, kita tengok esok mcm mana". Dia tak caye aku akan bangun awal ari minggu ni.. Aku pun tanam tekad yang tak berapa penuh tu untuk bangun awal pagi ni. Tapi jangkaan husben aku mmg tepat hehehehe.. aku lewat lagi.. macam biasa husben aku masak untuk pagi merangkap tengahari.

Petang, aku ke rumah mak sbb nak tau cerita rombongan pengantin ke Kuantan, tapi malangnye mak takde.. dia dah pi opis dia hehehe.. aku tanpa segan silunye terusla selongkar dapur umah mak..tengok apa yang ada.. ermmm ada gulai pindang kesukaan aku.. ape lagi..ambik pinggan la cedok nasi. Balik dari umah mak kami singgah sat kat kedai Mamak Kassim beli Roti canai ngan Roti Nan (peberet husben aku). Tu untuk wat makan malam.

Waktu makan malam aku macam biasa, nafsu nak makan jerk besar.. tapi selera makan tu kureng sejak berbadan dua nih. Aku ambik la sikit roti nan tu.. paksa makan gak kalo tak nanti aku lapar. Dalam tengah syok borak2 sambil makan ngan husben aku n Nazri (adik aku tak larat angkat) dapat satu panggilan tepon.. "Kami dah sampai kat umah mak" kata suara dalam talipon tu. Tu sore Ijon si Penggantin Baru.. Rombongan balik dari Kuantan dah sampai..Alamak!!nak masak apa ni?!.. tadi kata tak jadi dtg, husben aku cepat2 makan dan kami terus pi pasaraya kat kawasan sini, nampaknye sume habis..aku intai kat tempat udang, habis gak.. husben aku garu paler (ada kutu kot), aku cadangkan kat dia beli jer mee goreng mamak n roti canai... abis citer..nak wat camner.. kalo aku tau awal sure aku ajak husben aku pi shopping kat Ontaikim.. sure leh masakkan utk dorang yg sedap2.. lain kali la no..

No comments:

Iklan