Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Saturday, November 25, 2006

Rinduku pada Achap

Skrg ni baru sudah azan subuh berkumandang.. Hari ni mcm mlm mlm sebelumnya.. aku selalu terjaga malam, tidurku tak lena, ini disbbkan aku perlu menempatkan diriku ke sebuah bilik kecil yang bersaiz 8' x 5' yang berada di satu sudut rumah ku yang comel ini.. Pembawakan budak la ni.. kata ibuku., aku kini berbadan dua yang sudah pun memasuki bulan ke-3.. alhamdulillah syukur aku kepadaNya.. tapi aku dinasihatkan oleh doktor untuk banyak berehat kerana rahim ku lemah.. bila2 masa boleh berlaku keguguran.. eee ngerinye aku.. Siang malam aku berdoa moga bayi ini selamat dalam kandungan ku 9 bulan dan dilahirkan dengan selamat juga.. insyaAllah... ini adalah kehamilan kedua bagiku.. anak ku yang pertama bakal memasuki darjah satu tahun depan... bayangkan perbezaan umur antara dia ngan bakal adiknye..


Seharian aku baring atas katil ni... jemu pulak rasenye.. bangun bila perut berbunyi.. pastu baring balik, nasibla aku dikurniakan husben yang amat prihatin, dialah yang memasak (sedap oo) , dia lah yang membasuh tapi bukanla dia yang mengemas hehehe.. anak aku si achap takde, awal2 dah pos balik kg..tu yg sunyi tu, kalo tak umah ni riuh rendah walaupun dia sorang.. tak anto balik kg, takleh sbb dah janji ngan dia.. aritu dekat2 nak cuti..boleh kata ari2 dia dok menanye aku bile achap nak balik kg.. dia tak kesah tinggalkan aku ni hah.. dia siap lambai bye bye lagi.. aku rase kalo anak org lain la, takdenye camtu.. nak berenggang ngan mak pak pun payah.. tapi dia ni lain sket.. mayb sbb dia dah biasa cam gitu.. so sejak aritu, hari2 la aku call kg tu bukan apa.. aku rindu arr kat dia, sunyi rasenye dia takde.. walaupun selalu aku marah dia sbb dia banyak cakap kat umah ni hehehe.. bila dia takde, sunyi sgt2.. aku ingat nak balik kg arr..

No comments:

Iklan