Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Friday, December 21, 2007

AqEQaH

Hari ni Raya Haji yang kedua.. Alhamdulillah majlis kurban dan aqeqah dah selesai. AQeQah untuk Amira Faarysa. Aqeqah kat umah kami. Lepas subuh mak ngan abah terus ke rumah kami kat Bongor. Pastu husben aku lak yang menyusul..aku ngan amira masih atas katil.. Abang achap takde, dia pi umah Pak Ngah dia kat PutriJaya. Acara penyembelihan berlangsung pagi, aku tak tengok..takleh tengok sebenarnya. Aku sampai lewat..kul 12.00 thari baru husben aku balik umah jemput..Abang achap dah datang dulu ngan PakNgah dia..Aku yang dekat ni yang lambat.. Dah Mira tido nak buat macam mana kan kan kan...Sampai je kat kawasan umah, sedara mara dah ramai.. dorang ngah lapah daging..Aku takde lah tolong sangat coz kononnya dok jaga si mira..hehehe dasar ngular betui.. tapi pada pandangan mata memang aku jaga mira dari di kacau oleh si Arif hehehe, budak2 bukannya dia tau apa2 so oleh kerana dia tak tau apa2, sebelum dia ketuk mira, baik aku jaga kan kan kan..

Ramai sanak sedara ada..yang aku tau nama, yang aku tak tau nama, yang aku kenal, yang aku tak kenal, yang aku buat2 kenal sebab tak kenal pun ada hehehe.. Maklong, Paklong, Mak Ngah, Tok Limah, TokYah, & Tok2 yg lain2, PakTeh & Mak Teh, Kuarga Liza, Kuarga Bangcik, Kuarga Ayie dan lain2 yang sedara denganku.

Petang kul 6.00 baru kami balik umah mak.. kerja kat umah pula menyusul, acara memanaskan lauk pulak berlangsung hehehe..so sebagai menantu yang budiman ekekeke aku jugak lah yang ke dapo mengadap periuk2 atas api tu..lepas maghrib Kuarga Bangcik balik Putrijaya pastu Kuarga Ayie lak balik ke Kulim.. so yang tinggal Kuarga Aku hehehe tapi abang achap takde.. kali ni dia ikut Tok Teh pulak balik Taman Keladi.. macam tu lah abang achap kalau balik sini..merata di pi tido. Sok ada kenduri kawin pulak yang perlu dihadiri..adehla makan daging lagi..sakit perut aku. Pastu belah petang nak ke Kangar, Perlis ada kenduri kawin jugak hehehe musim laa.. musim mengawan.

No comments:

Iklan