Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Sunday, May 6, 2007

Dah Boleh Balik Rumah

3hb Mei 2007

Belum lagi kedengaran azan subuh, seperti hari2 yang lalu aku yang tak lene tidur sebab menjaga waktu menyusu bayi ku, menyorong katil sorong baby ke tempat penimbang.. berdebar2 hati ini hanya Tuhan jer yang tau. Semalam berat badan bayi ku 1.74kg, masih tidak dibenarkan balik sebab doktor meletakkan berat minimum bayi ku 1.75kg baru dilepaskan pulang.

Aku tanggalkan pakaian dan pampernya dan dengan berhati-hati aku mengangkat bayiku ke pelantar penimbang. 1.74kg.. 1.75kg..1.76kg.. penimbang digital tu mula menetapkan berat sebenar bayiku hari ni.. dan nombor nya berhenti ke angka 1.765kg.. Alhamdulillah syukur aku padaNya, nampaknya hari ni aku dah boleh pulang ke rumah.

Pukul 7 pagi aku dah siap memandikan bayi aku.. dengan lebih tepatnya mengelap badannya. Hehe dorang tak benarkan dimandikan takut berat badan menurun.. Selepas menyusukan bayiku, aku berehat sambil menanti doktor yang bertugas pagi ni datang merawat bayiku.. Pukul 8pagi... takde lagi doktor ni.. 9pagi pun takde ish ish ish..sabo jer la. Last2 aku terlena sampai kul 10.00pagi.. tapi doktor tak jugak datang2.. aku ambik keputusan pergi mandi.. itu pun aku buat cepat2 sebab takut waktu aku tengah mandi doktor datang lak.. Selesai mandi aku tengok jarum jam kul 11pagi..hi mana doktor nih (aku mula tensen).. 10 minit kemudian baru la aku nampak kelibat doktor pelatih tu.. alhamdulillah doktor ngesahkan bahawa aku dah boleh balik hari ni dan kene datang ikut temujanji yang telah ditetapkan dalam kad bayiku..

No comments:

Iklan