Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Friday, May 11, 2007

Di manakah sabarku

Semalam aku mengamuk sangat2 kat anak aku si achap bila dia balik dari sekolah.. aku rotan dia cukup2..kesian dan kesal pun ada lepas tu.. kerana duit RM10..

Achap nak beli buku cerita yg rege RM1 sebuah kat sekolah dia, so aku bagi dia RM10 dan suh beli 10 buah buku cerita yg dia suka.. dan aku berkali2 pesan kalau buku takde jgn keluarkan duit tu..simpan baik2. So ptg dia balik dari sekolah aku tanyer pasal buku tu..dia kata buku takde, org yg jual buku tu takde..oklah aku tak kisah sgt tapi..bila aku tanyer pasal duit tu, dia kata duit dia dah beli nasi goreng.. dgn harga RM10.. org kantin pulangkan 20sen..boleh gitu? aku nak salahkan anak aku sgt pun tak boleh sbb dia tak tau nilai sebenar RM10 tu.. dia ingat macam RM1,, ape lagi tu yg kene tu..

Malam bila mood aku reda, aku panggil dia yg tengah baca buku lam bilik, Aku ambik note RM1 4keping..aku tunjukkan kat dia nilai RM10 tu..barulah dia paham yg sepatutnya dia kene ambik balik baki RM9 dari kantin tu..

Lain kali aku kene beringat sama.. ish ish ish

No comments:

Iklan