Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Friday, January 10, 2014

Borang Maklumat Murid


Ibu bapa yang ada anak2 bersekolah kenal tak borang ni.. ni borang Maklumat Murid untuk ibu bapa isi.. siapa penah dapat? tension tak nak isi.. dengan ruang yang bergaris2.. ishh serabut betul..

Macamana lah agaknya cikgu2 tu dok baca berpuluh2 borang maklumat anak murid dorang ek.. mahu migraine dibuatnya.. aku yang nak isi 3 helaian pun tension.. bayangkan.. belum isi lagi, nampak borang tu jer dah stress.. bertambah stress bila anak cakap.. "cikgu nak esok" .. aduhaii..

Lepas aku isi borang ni 2,3 kali masa anak sulung aku sekolah rendah dulu.. aku mula terpikir nak buat borang sendiri.. dengan susunan yang sama,, dengan maklumat yang sama.. pelan-pelan aku merangka kotak dalam excel.. dan akhirnya siap juga borang klon aku.. dan sejak tu bila cikgu bagi borang Maklumat Murid, aku just edit yang mana perlu dan PRINT! haha.. lebih kemas dan mudah untuk cikgu baca..

Inilah salah satu helaian borang yang aku buat.. rajin kan.. dulu boleh lah.. sekarang jenuh bersilat dengan si kembar nak siapkan borang ni agaknya.. huhu..




4 comments:

shameel Iskandar said...

tiap2 tahun saya kena semak borang ni. Sebagai guru kelas kena semak dgn betul lepas saya kena serahkan kpd guru data..

ASSOYFINGER67 said...

bijak..!

atieaizam said...

Assoyfinger67: hehehe..!! nak salinan ke? boleh emelkan :D

Izan Ishak said...

izan pun samalah kak atie. serabut tgk. dahlah kotaknya kecik2. tapi nak buat camna... hari tu isi borang si kembar masuk darjah 1, bercinta jugaklah...

Iklan