Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Thursday, November 26, 2009

Interbiu & Balik Kampung

Pepagi lagi aku dah bangun.. aku bersiap awal sebab pagi ni aku ada interbiu kerja.. Tempat interbiu aku tu dah 4 kali aku pegi hehehe.. takde rezeki lagi nak wat camner kan kan kan.. so org panggil interbiu kita pegi lah.. mana lah tau kan.. kali ni rezeki menyebelahi aku pulak.. so kol 7.30 pagi aku dah sampai Jalan Cenderawasih.. dah ada orang yang mendaftar.. tapi taklah ramai sangat macam selalu tu.. alhamdulillah aku dapat giliran no.3.. kalau orang tengok aku, muka 'cool' jerk tapi dalam usah citer la.. ngalabah..walaubagaimana pun aku kontrol ayu.. huwahuwahuwa..ayu lagi ke hahahahaha!!!! Ting tong..bunyi panggilan next interbiuwer..aku ler tu.. dengan langkah kanan dan bacaan bismillah.. aku ketuk pintu..masuk dan..

"Assalamualaikum"... terpancul bersahaja dari mulut aku. Aku dipersilakan duduk dan bermulalah sesi temuduga tersebut.. kira-kira 20 minit kemudian..

"Alhamdulillah..Lega".. aku keluar dengan senyum meleret.. tak tau nape aku senyum hehehe....

Hurmmm.. sebaik selesai..aku call husben aku suh amik.. arini kami nak balik kampung.. esok Raye AidilAdha.. tapi sebelum tu, kami gi service keter dulu.. adeh la..lamenye..

Sampai umah dah kol 2 petang.. aku pack baju dan kemas umah dulu.. lewat petang baru kami gerak balik... mak aiiii... "JEM!!" mana tak nye..sume dok pakat balik kampung pas keje.. aku pun tak ingat.. kalau aku tau.. aku dah ajak husben aku gerak awal.. kalau dari KL kol 6 petang, kebiasaannya kol 11 malam dah sampai.. tapi kali ni kol 1 pagi baru kami sampai umah mak.. 'amik ko'.. tu laaa..lengah2 kanlah lagi hehehe.. yang penting kami selamat sampai.. alhamdulillah.. tapi aku tak leh lupa masa kat satu kawasan mendaki.. kabus ter'amat' tebal.. lampu keter langsung tak tembus kabus tu.. aku istigfar panjang sebab tak nampak jalan.. tak nampak keter sebelah menyebelah kalau ada.. husben drive cukup berhati-hati..kami berpandukan line putih kat tengah jalan tu jer.. satu-satu line.. cuak nye aku masa tu.. alhamdulillah husben tak mengelabah..dia cool jer.. drive pelan-pelan sampailah kami melepasi kabus tu.. kejadian tu sikit sebanyak membuatkan aku bimbang nak balik kampung waktu malam lain kali..

No comments:

Iklan