Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Saturday, October 1, 2016

FAMILY GATHERING CHAR KUE TEAW

Char kue teaw.. bukan tak biasa beli.. tapi sekali aku rasa char kue teaw maksu, aku terus jatuh hati.. jatuh hati kau.. bahan2 sama je dengan yang org jual tapi yang buat beza nye sos tu.. sos yang maksu guna tu bagi aku mmg sedap sangat.. sampai makan berulang2.. sos tu maksu order dgn kawan dia.. teringin nak dapatkan resepinye.. rasa2 kalau minta kawan maksu bagi ke ekk.. hehehe..



Bahan-bahan lain: Kue teaw, udang kertas, kerang (xde pun xpe), cili kering + bawang besar + bawang putih (blend), bawang putih, minyak masak, telur, taugeh, kucai

Cara membuatnya:
Anak bujang aku pun pandai hehe.. senang je..
  1.  Dalam kuali, masukkan sedikit minyak masak..
  2. Ketuk sebiji bawang putih, masukkan dlm kuali yang dah panas tadi..
  3. Masukkan 3 ekor udang, goreng balik2 kan bersama bawang putih tadi..
  4. Kemudian masukkan cili blend ikut pedas yang kita suka, tumis kejap..
  5. Masukkan sos char kue teaw secukupnya..kuatkan sikit api..
  6. Masukkan kueteaw & telur sebiji, kacau2..
  7. Akhir sekali masukkan taugeh & kucai.. aku masukkan last sbb nak makan rangup2.. 
  8. Kaup balik & angkat.. wow terangkat uuu!!
Boleh bukak kedai tak ekk.. hehe.. terbaik!!

2 comments:

ASSOYFINGER67 said...

Assalam....sedapnya..nnt nak cuba..apapun Salam maalhijrah..ingat kao dah x aktif huhu

Atie Aizam said...

Assoyfinger67: Wsalam..cam biskut.. jap ada.. jap hilang hehe.. alhamdulillah jumpa gak kwn2 lama .. sejak fb aktif ramai yang dah malas nak berblogging..

Iklan