Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Saturday, October 17, 2015

ALFATIHAH BUAT AYAH

Jumaat sekitar pukul 9.00 mlm.. Aku dapat panggilan dari adik aku.. "Akak..cepat dtg, tlg tengok ayah.. Ayah x sedar.. Cari nadi tak jumpa.." aku yg ketika itu sdg berehat2 berbual2 dgn asben dan anak2 bingkas bangun..
 Abg..cepat siap..gi umah Mak.. Ayah... " tersekat utk aku teruskan kata2..
 Aye kata ayah tak sedar.. Aku ulang balik apa yg adik aku cakap tdi.. X sampai 5 mnit.. Aku siap.. terus pecut motor gi umah Mak..


Aku meluru masuk ke bilik ayah.. Di satu sisi aku tgok Mak menangis..

"Yupa.. Ayah ko dah xde.." Aku dgr suara Mak menangis meratap hiba..
Aku pegang tangan ayah.. "Sejuknye.. Aku cari nadi ayah.. Tak jumpa!! Aku tetap tak mau pikir negetif..

 Aye..call ambulance skrg!! Aku suh adik aku hubungi medic HKL .. Aku keluar dari bilik ayah utk hubungi adik beradik lain.. Aku hanya mampu ckp ayah x sedar.. Tgh tunggu ambulance dtg..


10mnit kemudian.. Ambulance sampai.. Pegawai medic tu terus pasang alat utk kesan jantung ayah.. Arahan dri mesin tu suh buat CPR kat ayah.. tapi atas beberapa perkara, CPR x buat.. & medic mengesahkan yg ayah dah tiada.. Dan minta asben aku ke balai utk buat laporan..

 Aku ketika tu terdiam.. X tahu nak pikir apa.. Air mata je laju mengalir dipipi.. Aku xde meraung sbb aku sgt2 kene jaga emosi ketika ini..ketika aku sdg sarat 37w..
Aku kol adik2 aku.. Asben pun tlg sama kol adik2 yg lain..  Maklumkan berita sedih ni..

 Walaupun hati ini sgt2 sedih..aku redha.. dah berbulan ayah sakit.. Ayah pergi pun dlm senyap.. seolah segalanya dipermudahkan.. 

Ayah.. semoga ayah ditempatkan bersama mereka yg soleh.. Alfatihah







4 comments:

idzwa kamaruddin said...

salam takziah..

shark said...

salam takziahh kak..
..........................................

kak atieeee..lamanya x dengar cerita..lama akak x komen kat blog saya, ingat dah lupa dah ;p

Atie Aizam said...

@idzwa kamaruddin ... terima kasih.

Atie Aizam said...

@shark : terima kasih shark.. akk selalu skodeng je hehe..

Iklan