Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Sunday, June 1, 2014

Menikmati Durian Baru Gugur

Hari ke4 di Baling, Kedah

Hari ni aku mula melawat pokok durian abah mertua ku.. fuhh.. tahun ni menjadi lah.. tapi sayangnya aku balik awal.. so dapat tengok buah durian kat atas pokok jer la.. tapi geram gaklah kan.. mana taknye.. buah boleh capai jer.. kalau epal syok gak la leh petik.. dan makan.. ni durian.. masak gugur ke bumi.. hmmm..

Tapi kalau dah rezeki dah tertulis untuk aku.. untuk aku dapat menikmati durian yang baru gugur, takde sapa boleh menidakkan rezeki yang diberikan olehNya.. alhamdulillah.. ptg tu Chuat call abg.. Chuat ni paksu belah asben aku.. Chuat bagitau kalau nak makan durian mai umah tok (nenek asben aku) .. ada 2,3 biji yang dah gugur.. tapi tak lama dalam setengah jam camtu.. Chuat muncul kat umah mak mertua ku.. menghantar durian2 tu.. alahaiii.. terima kasih Chuat.. agaknya Chuat takut tetamu lain yang akan sambar dulu durian tu kot.. tak tunggu lama dah.. elok jer Chuat beredar, aku dah sambar pisau besar.. pisau potong daging.. zaaassss.. berduduk bersila mengadap durian hihi.. hmmm.. payah jgak lah nak buka.. maklumlah buah baru.. tapi aku akhirnya berjaya macam biasa kikiki.. berlagak!!

Malam tu aku ajak asben gi umah tok esok.. nak melawat pokok2 durian tok.. mana lah tau.. kot2 ada lagi yang gugur.. sekarang ni gugur sebiji2.. baru nak mula.. org kata buang buruk. kalau ada rezeki ada lah kan..
hmm.. sedapnya. yummy.. mula pasang angan2... sampai zzzzz

1 comment:

Shahril @ eddy_duyung said...

Salam singgah sambil menikmati durian...jemput singgah ke Pulau Tinggi,Mersing,Johor tukar tukar durian dari pulau pulak..

Iklan