Jom tengok apa ada..

Iklan

Wednesday, July 30, 2014

Raya ke-3

Hari ni aku n ipar buat mi kari.. biasanya hari raya ke3 umah mertua ku akan diserbu oleh anak cucu saudara mak.. so sediakan apa yg patut dulu.. rendang daging.. rendang ayam.. rendang itik.. rendang arnab semua HABIS.. hehe.. dasat2..

Oklah.. nanti ku sambung semula.. nak gi cari bahan sat.. sabo jer lah dah tenghari baru cari barang masak.. ish ish ish

Friday, July 25, 2014

Balik Kampung Raya

Alhamdulillah.. happy anak2 ku dapat balik kampung beraya.. kami bertolak lepas berbuka.. plannya nak balik semalam.. tapi banyak pula halnya.. cari baju raya mira x jumpa2.. baju ayah n mak pun sama.. dari sogo ke jj dan ke parksons dan kembali ke sogo balik.. xde yang sesuai..

Hari ni kami berbuka macam biasa.. juadah beli je.. lepas berbuka rehat jap.. kol 9 mlm baru gerak balik..

Perjalanan malam tu ok.. lancar.. sampai lah tanjung malim huhu.. kereta gerak pelahan.. aduhhh kol berapa lah nak sampai agaknya.. risau gak hati ni sebab hazim haziq skrg ni mana nak dok diam2 lam keter..alhamdulilah lepas je ipoh perjalanan kami ok balik.. setiap kali balik baling kami akan ikut Grik.. kami keluar dari Tol Kuala Kangsar nak ke Grik.. wah lagi best.. jln clear!! Apa lagi pecut la.. alhamdulillah kami sampai umah tokwan kol 4.50 pagi.. mak mertua ku dah siap2 masak utk sahur.. alhamdulillah..








D

Tuesday, July 22, 2014

IKLAN RAYA 2014 : RTM, PETRONAS, TM, JKKN SABAH

Siapa suka tunggu iklan raya keluar kat tv? hahaha.. kan kan.. ramai yang menunggu.. sehari dua ni aku perasan iklan dah mula dimainkan.. ada yang kelakar.. tapi tak kurang gak yang buat aku mengalir air mata.. jom kita tengok.. iklan mana yang bagi kesan sentap kat hati uols.. hihihi..

1. Iklan Raya Petronas 2014 : Ke Pangkuan Bonda



Iklan ni sesuai dengan latar belakang musik dia.. walaupun aku bukan anak kampung tapi aku merasa juga dok kat kampung dan beraya kat kampung.. suasana macam ni lah.. uwaaaaa aku rindu kampung mak aku kat Padang Rengas.. uwaaaaa....

2. Iklan RTM 2014 : Anugerah



Sedih iklan ni.. sob sob sob!! RTM ada 2 iklan tau.. satu lagi kat bawah ni.. kelakar!! dan best!! teringat kat iklan cari daging dulu.. kira sambungan la ni kat hahaha!! tapi mak dah kawin baru kot hahahaha!!

3. Iklan Raya RTM : Ini Baru Raya!




Rakan Blogger

  • Raya ke-3 - Hari ni aku n ipar buat mi kari.. biasanya hari raya ke3 umah mertua ku akan diserbu oleh anak cucu saudara mak.. so sediakan apa yg patut dulu.. rendang d...
    15 hours ago
  • sofa koyak - salam all :) dah lama x blog rupanya.. puasa pun dah masuk hari ke 26 dah..4 hari lagi mau raya..hehe :) selamat hari raya semua..maaf zahir dan batin.. semo...
    6 days ago
  • Conversation #6 - *Abah: Nah Nis, tengok ape abah dapat ni, nah lah tengok dalam kotak ni..* *Anis: (aku pun buka) Perrgggghhh bahhh!! Handphone baharu! Mane dapat?* *Abah: ...
    1 month ago

Dapur Blogger

Belajar Buat Kek

  • Rendang Kering Kupang - Lauk ni kita masak sebelum Ramadan..beli kupang fresh kita rebus dan ambil isinya...buat rendang kering..recipe asal gunakan ayam, kita tukar main ingred...
    1 week ago
  • PULUT KUNING - As-Salam semua. Dah lama rasanya tak mengupdate blog ni. Rasa mcm sayang gitu kalau nk ditinggalkan begitu saja ataupun ditutup terus. Maklumlah, dunia sib...
    1 month ago