Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Sunday, September 28, 2008

BerBuka Puasa Bersama Team Ittar Tersayang

MAJLIS BERBUKA PUASA BERSAMA
TEMPAT: HOTEL PUTRAKL
MASA: WAKTU BERBUKA LERR..
MAKANAN: MACAM-MACAM ADA...
KEHADIRAN:
1. Aku, Husben & Achap.
2. Ina
3. Sus
4. Am & tunangnye Azri
5. Shah
6. Fozol

Nampak nye itu sahajalah yang dapat menghadirkan diri masa berbuka puasa tu.. mayb waktu jemputan tu terlalu singkat.. hari selasa cadang.. hari sabtu on.. tapi takpe..insyaAllah kita wat yang proper nanti k... walaubagaimanapun yang datang haritu, mengimbau kenangan aku masa study ngan dorang dulu..kami selalu bersama..karoake..bowling..ponteng class hahahha...selalu sekepala meskipun kepala aku ni beza sket dari dorang.. aku ni kepala tua tapi jiwa mude hehehe... Walaupun fozol junior aku tapi kami akrab...thanks fozol coz sudi menghadirkan diri..

Acara makan-makan bermula sebaik azan berkumandang... tapi kali ni makanannya tak sehebat tahun lepas.. aku n budak-budak paham coz kos ekonomi meningkat..so semua kene naik harga tapi hotel ni maintain dengan RM lama..cuma menu dia tak la sehebat dulu..menu tak seberapa pun kami tetap maintain kat meja makan..sampailah la manager dia mengalu2kan semua tetamunya pulang hahahaha!!!!... siap tunggu kat depan pintu lagi..sabo jer la.


Friday, September 26, 2008

TaK Sabar

Hari ni aku gi keje naik lrt.. dalam lrt aku tengok ada beberapa orang bawak beg besar.. dah tentu dorang nak balik kampung kan... yer lah raya dah nak dekat.. masing-masing dah tak sabar nak pulang berhari raya kat kampung halaman. Macam-macam gelagat dalam lrt hari ni..ada 2 org perempuan muda salah naik lrt..dorang nak ke Bukit Jalil n sepatutnya dorang naik lrt yang menghala ke sana.. tapi kalau dorang teruskan naik lrt ni pun takpe sebab kat stesen CSL boleh tukar tren.. budak pompuan ni tak biasa naik lrt arr tuu....kat sebelah aku lak, ada sorang makcik yang sangatlah peramahnya... dengan berbaju kurung satin, jap jap makcik tu melurut ke kanan..jap jap ke kiri ikut brek lrt tu.. nak tau napa makcik tu jadi gitu? ni sebab makcik tu punya baju licin..satin kan..tapi lawa gak baju makcik tu.. 20 minit aku dalam lrt tu dok memerhatikan orang..tak sedar yang aku mungkin di perhatikan oleh orang lain gak yang berperangai macam aku... hahahahaha..padan muka aku!! tapi apa aku kisah, jgn bagi aku perasan sudah la huwahuwahuwa... !! aku sampai stesen ampang terus aku ke depan..ke jalan utama. Tak kuasa aku nak berebut tunggu teksi kat depan pintu keluar stesen tu.. dengan perasaan yang separuh semangat tu, aku tahan teksi.. pemandu teksi tu india..muda lagi..boleh la tahan ... takde la rupa macam, Shah Rukh Khan tapi boleh laaa.... kalau dengan diana ok kot hahahaha!!!! diana???? sape diana? tetiba jerk aku sebut nama dia kan.. Diana ni adik yang keje sama tempat ngan aku.. dia org seberang cam aku gak..cuma aku ni keluaran malaysia campuran..tu yang lawa sket tu hahahaha!!!

Hari ni aku siapkan semua keje yang ada.. n kemas barang2 aku..hmmmm.. macam nak pergi terus jerk huhuhu...ntahla..ikut perancangan aku dah takmo keje sini.. takmoooo!!!!! adalah sebabnya kenapa.. hanya aku ngan keluarga Lost City jerk yang tahu huhuhuhu.... nama tempat aku keje ni Lost City.. semua yg keje sini semua akhirnya akan LOST mind huhuhu.. kecuali aku lah.. iman aku ni gagah lagi..insyaAllah..

Aku dah tak sabar nak balik kampung.. rindu kat mira sangat-sangat!!

Monday, September 15, 2008

Balik tengok Mira..

Hari yang aku nanti nanti kan akhirnya tiba jugak.. 12hb itulah tarikh yang tercatat dalam tiket bas aku.. aku nak balik tengok puteri aku yeaaaaahhhhh!!!!!!!... gembiranya tak dapat aku gambarkan..tak sabar sangat sangat nak tengok mira... kadang-kadang aku senyum sendiri dalam bas tu...Bas ni gerak lambat sangat..sabar jer la aku..

Alhamdulillah..kul 3.40 pagi aku selamat sampai ke destinasi yang dituju.. kene tunggu lagi...lambatnye abah datang jemput aku... tak sabarnye nak tengok mira.. dalam 10 mnit menanti abah pun sampai.. aku terus ke kereta.. samapi kat umah, mira dah jaga dari tidur.. dia terjaga dengar bunyi hpon abah berdering masa aku kol tadi... aku terus dapatkan mira..perlahan lahan sebab aku takut gak reaksi mira nanti ..mana lah tau dia takmo ngan aku pulak.. nangis jugak aku kat situ nanti... mata kami bertemu..

'adik...' perlahan aku panggil mira.. mira lantas bangun n peluk aku.. aku rasa nak nangis sangat2 masa tu... sayu..rindu..hiba semua ada...alhamdulillah terubat jugak rindu aku kat mira... aku peluk mira erat.. aku dapat rasakan yang mira pun sama.. tak pernah dia dakap aku seerat tu... malam tu mira tidur dengan aku... sebelum sambung tidur, aku bergurau senda dengan mira... rindu nyee...

Seharian aku bersama mira.. badan mira panas..mira dah mula nak demam.. aku bagi mira makan ubat syrup panadol... laju jer dia hirup..sama macam abang dia..

Malam kedua, mira tidur ngan aku.. tapi kali ni dia tidur tak lena.. nak aku dakap jer..takpe lah..aku pun dakap dia..aku tidur duduk malam tu..asalkan mira lena..aku puas hati..

Esok pagi, aku ngan abah bawak mira pi klinik berkat.. ambik ubat sebab badan mira dah makin panas.. macam mana aku nak balik nanti.. tak sampai hati nak tinggalkan mira.. aku rasakan jam cepat sangat berputar.. kejap je dah kul 3.00 petang.. bas aku ke kl kul 4.00 petang so aku dah kene bersiap.. masa aku pi mandi, mira dok carik2 aku.. menangis sangat2 dia seolah2 takmo berpisah dengan aku.. aku tak boleh nak bayangkan, waktu aku takde nanti.. macam mana dia tercari-cari aku... sedihnyaaa...

Masa aku nak pergi, aku tengok pandangan mira seolah mengharapkan aku bawak dia bersama tapi apakan daya aku.. aku tahan air mata ni dari jatuh ke pipi.. sayuuuu hati aku .. dalam bas air mata aku mencurah2 keluar.. dah tak terbendung lagi.. dan akhirnya aku terlena... aku sampai kl kul 9.00 malam.. malam tu aku tidur bertemankan kamera aku yang ada video mira.. aku tengok berulang kali..

Iklan