Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Monday, November 6, 2017

HARI PERTAMA SPM 2017

Subjek: Bahasa Malaysia

Masa:
8.00 pagi - 9.45 pagi .. BM Kertas 1
2.00 ptg - 4.30 ptg.. BM Kertas 2

Semoga dipermudahkan. aamiin

Ya Allah, Ya Tuhan Ku,

Aku mohon keampunan Mu, Aku mohon kerahmatan Mu, Aku mohon taufik dan hidayah Mu ya Allah.

Ya Allah, Ya Tuhan Ku,

Kau ampunkanlah dosa ku, dosa suami ku, dosa kedua ibu bapa ku, dosa anak anak ku, dosa saudara mara ku, dosa ahli keluarga ku, dosa guru guru ku dan dosa semua kaum muslimin dan muslimat.

Ya Allah, Ya Tuhan Ku,

Permudahkan urusan ku di dunia dan urusan ku di akhirat. Jadikanlah aku manusia yang sentiasa bersyukur kepada Mu. Jadikanlah aku manusia yang sentiasa mencintai Mu ya Allah. Ya Allah, jadikanlah apa yang aku lakukan ini sebagai suatu amal ibadah yang diterima Mu.

Ya Allah, Ya Tuhan Ku,

 Ikhlaskan hati anak anak ku untuk mempelajari ilmu Mu. Tetapkan niat dihati mereka agar apa yang mereka lakukan ini semata mata kerana Mu ya Allah. Semata mata kerana Mu ya Allah. Semata mata kerana Mu ya Allah.

Ya Allah,

 Aku mohon kepada Mu, permudahkanlah mereka faham apa yang diajar oleh guru-guru mereka ketika mereka berada di dalam kelas. Lapangkanlah dada mereka untuk menerima ilmu Mu ya Allah.

Ya Allah,

Hari ini anak ku Amirul Asyraaf akan menduduki peperiksaan SPM  ya Allah. Aku mohon kepada Mu ya Allah, bantulah anak ku dalam peperiksaan yang anakku hadapi ya Allah.

Ya Allah,

Peliharalah kesihatan anak ku hari ini ya Allah. Permudahkanlah anak ku menjawab soalan ketika peperiksaan nanti. Berikanlah ketenangan kepada anak ku ketika menjawab soalan, jauhilah anak ku daripada perasaan resah dan gelisah ketika menjawab soalan peperiksaan. Dorongkanlah hati anak ku untuk menjawab setiap soalan sepertimana skema jawapan.

Ya Allah Ya Tuhan Ku,

Lembutkanlah hati pemeriksa yang memeriksa kertas jawapan anak ku nanti. Dorongkanlah hati dia untuk memberi markah yang lebih kepada anak ku. Tutuplah matanya daripada melihat kesalahan yang anak ku lakukan.

Ya Allah,

Berilah keputusan yang cemerlang dalam peperiksaan anak ku. Mudah-mudahan dengan keputusan yang cemerlang ini, anak ku Amirul Asyraaf dapat melanjutkan pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi lagi, semoga ia sebagai pembuka jalan untuk anak ku menjadi hamba Mu yang soleh dan menghampirkan diri nya kepada Mu.

Jadikanlah anak ku pelajar yang cemerlang ya Allah, cemerlang di dunia dan cemerlang di akhirat. Aku mohon kepada Mu, Kau perbaikilah akhlak anak ku. Jadikanlah anak ku pelajar yang cemerlang dan mempunyai sahsiah diri yang baik. Tanamlah sifat mahmudah dalam diri nya dan buanglah sifat mazmumah dalam diri anak ku Amirul Asyraaf.

Ya Allah, jadikanlah anak ku seorang pemimpin di kalangan orang yang bertakwa.

Ya Allah,

Apa yang aku doakan ini bukan untuk diri anak ku sahaja, tetapi apa yang aku doakan ini juga untuk anak anak sahabat ku ya Allah. Berikanlah mereka kejayaan yang cemerlang di dunia dan di akhirat.

Ya Allah,

Sesungguhnya, anak ku ini lah harapan kami. Aku mahu anak ku Berjaya ya Allah. Aku mahu anak ku mengubah nasib keluarga ku ya Allah. Berikanlah taufik dan hidayah Mu yang berkekalan ya Allah.

Ya Allah,

Jadikanlah anak ku anak yang soleh ya Allah. Yang menyejukkan mata ku memandangnya ya Allah. Jadikanlah anak ku ahli syurga ya Allah. Dorongkanlah hati anak ku untuk melakukan amalan amalan yang membawa nya ke syurga Mu ya Allah.

Jauhkanlah hati anak ku daripada melakukan amalan amalan yang membawa nya ke neraka Mu ya Allah. Tetapkan lah hati anak ku untuk menunaikan solat. Janganlah Kau melalaikan nya dengan perkara perkara yang tidak berfaedah ya Allah.

Ya Allah,

Aku tidak mampu untuk mengawasi anak ku setiap waktu ya Allah. Aku serahkan anak ku untuk berada dibawah penjagaan Mu ketika anak ku tidak bersama ku ya Allah. Gerakkanlah hati anak ku untuk berada di tempat tempat yang Engkau redhai. Dan jauhilah anak ku daripada berada di tempat tempat yang Engkau murkai.

Ya Allah,

Perkenankanlah doa doa ku ini. Aku memohon kepada Mu kerana Engkaulah tuhan ku. Aku meminta kepada Mu kerana Engkaulah yang menciptakan aku. Aku merayu kepada Mu kerana Engkaulah yang Maha Mengkabulkan doa doa ku ini.

Jika Engkau tidak memakbulkan doa ku ini, siapa lagi yang akan memakbulkannya. Jika Kau tidak mendengar doa ku ini, siapa lagi yang akan mendengarnya. Bantulah ku ya Allah. Ya Rahman. Ya Rabbul Alamin.

No comments:

Iklan