Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Friday, September 28, 2012

Belanjawan 2013


Semua dah maklum dan dah tengok pun Belanjawan 2013 dibentangkan tadi oleh PM kita.. ada tak yang menarik yang dapat mengurangkan beban kita rakyat Malaysia selain dari Penjawat Awam? hurmm.. bertuah org2 gomen ni kan.. dah lah faedah banyak, dapat lagi bonus 1 bulan setengah gaji.. huhu.. kayo kayo!!!.. time BR1M pun depa dapat jugak.. benci!! jeles akak!..

Oh yer.. nanti akan ada BR1M 2.0 .. dan ada peruntukan untuk ORG BUJANG der!!!!  beruntunglah sapa jadi orang bujang time ni.. dengan gaji bawah 2k, dorang boleh mohon dapatkan BR1M 2.0 ni.. sah sah dapat RM250.. korang orang bujang jangan lupa mohon.. mulai November ni korang dah leh mohon.. secara ONLINE atau datang terus ke pejabat Lembaga Hasil dalam Negeri seluruh negara...

Lagi apa yang menarik Bajet 2013 tadi?  bagi BB1M pula, program itu akan diteruskan, kepada setiap penuntut Institusi Pengajian Tinggi dan pra-universiti... nilai baucar ditingkatkan daripada RM200 kepada RM250,.. jangan tukar kepada wang tunai & beli benda lain yer dik hihi..

Ada lagi?? banyak lagi yang menarik dan yang tak menarik huhu.. esok boleh beli surat khabar k.. semua tertulis kat situ..


No comments:

Iklan