Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Sunday, July 1, 2012

Aku Tak Tahu Dimana Silapnya

Sedih hati ni setiap kali melihat anak kembarku hazim bila lepas menyusu.. aku tak tahu kat mana silapnya.. habis saje menyusu pasti ia keluar.. sampai merah2 dan melecet dah kawasan basah tu.. berat badan hazim juga tak senaik berat badan haziq adik kembarnya.. baru2 ni aku bawak kedua-duanya ke klinik sebab demam selsema.. aku ada bertanyakan masalah hazim kat doktor.. doktor ada bagi garam untuk aku campurkan pada susu anak aku.. aku dah campurkan.. dan nampaknya ia keluar makin laju..

Oleh kerana susu badan tak mencukupi, aku bagi hazim & haziq susu formula S26 Gold.. walaupun harganya agak mahal untuk 2 orang baby, demi memastikan anak2 aku memperolehi zat yang baik, aku ngan asben takmo pikirkan hal tu.. janji anak2 sihat.. duit boleh cari kata asbenku.. ya betul tu.. mulanya ok.. xde masalah.. tapi bila dah masuk usia sebulan, aku perasan hazim kerap mencirit.. macamana lajunya hazim menyusu, macamtu lah juga lajunya najis cirit keluar.. tak sempat susu tu simpan lama dalam tubuh hazim.. terlalu cepat susu tu diproses dalam tubuh hazim.. pada sangkaan aku ngan asben mungkin hazim tak serasi dengan S26 Gold tu.. lantas kami menukar kepada susu Snow Brand.. adik kembarnya haziq masih kekal dengan susu S26 Gold tu.. alhamdulillah haziq takde masalah dengan susu tersebut.. bila dah tukar susu tersebut, keadaan hazim tetap sama.. kalau 6x minum susu, 6xlah juga hazim mencirit.. susu badan aku tetap bagi secara bergilir..

Nampaknya susu Snow pun x mampu menghilangkan cirit birit hazim.. aku mula risau.. bila susu Snow hampir habis, kami mencari susu berasaskan soya pulak.. manalah tau kot2 hazim memang tak tahan dengan susu lembu.. kami beri hazim Isomil pulak.. dari tin keci ke tin besar, keadaan hazim tetap sama.. aku buntu.. aku ingat pesan doktor, katanya teruskan bagi susu Isomil tu.. kalau keadaan sama juga seminggu ni, bawa hazim ke HKL.. aduhai.. :( .. aku ingat nak bawa hazim gi jumpa doktor Ruzini dulu lah.. dulu masa anak2 yang lain masih baby, kalau ada apa2 masalah aku akan bawa dorang jumpa doktor Ruzini pakar kanak2 kat Pusrawi.. moga dengan izinNya usaha kami kali ni berhasil.. mudah2an..

Hazim & Haziq

7 comments:

shark said...

hai hazim..hai haziq..aunty shark singgah tgk awak :)

atieaizam said...

tq aunty shark :)

Chic Na said...

bestnya ada twin. yelah baby hazim tu nampak kecik sket dr baby haziq.

Unknown said...

hehe, congratez for the twins..smoga dorg mmbesar dgn sihat dan kuat.. :)

♥ suE said...

cian abg ajim..meh laa isap lemak mak lang cikit..nanti mesti bam, bam, bam..huhu~ ;))

akak amik suppliment laa utk tambahkn susu badan tue..die nak susu cap gantung laa... ;))

syiela said...

salam.. hai dear nama anak kembar kita sama la ^_^ Haziq dan Hazim cuma beza pada pangkal depan je...

Kembar sya abang Haziq adik Hazim ^_^

salam kenal

iqbal azmi said...

bestnya dapat anak kembar lelaki. hee, :)

Iklan