Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Monday, November 21, 2011

Kenny Rogers Roaster: Kenakan 16% Tax & Service Charge

2 hari lepas, aku ke JJ WangsaMaju.. dah banyak hari niat aku nak beli maternity pants tertangguh sebenarnya.. Alhamdulillah tercapai juga niat aku.. biasanya aku shopping sorang2 tapi sejak kesihatan aku tidak begitu baik, ke mana saje aku pergi akan ditemani oleh asbenku yang tercinta (bunyi mcm membodek jer ngee~).. yang dicari xde lain pula yang disambar hihi.. terbang jugaklah wit asben lam RM200 lebih jer..

Lepas beli baju2, tetiba asben tanye.. "nak makan Nando's ke atau nak makan Kenny Rogers Roasters?" wahhh... bestnye.. dah tentu KRR menjadi pilihan aku ngan anak bujang aku.. cuma si mira jer dok bising nak makan McD.. adehhhh.. tapi xpe.. aku kan pandai memujuk.. sekejap jer selera mira dah beralih arah..


Kali ni aku memilih set Chicken & Pasta cam yang dalam gambar atas ni.. Yummy!! Alhamdulillah kenyang.. masa untuk membayar pun tiba.. sebelum ni aku ngan asben xde lah nak belek sangat resit bayaran kitorang.. tapi ntah macamana kali ni terbelek pulak hihihi.. asben macam xpuashati kenapa KRR kenakan charge perkhidmatan 10% ke atas makanan yang kita order.. tax 6% tu kita semua sedia maklumlah kan kan.. ni bermakna untuk makanan yang kita makan kat KRR, kita dikenakan caj 16% sebenarnya.. mak aiiiii.. banyak tu!!! aku paham asben bukan nak berkira pasal makan ni tapi rasa macam x patut jer ada service charge 10% tu.. restoran makanan lain pun ada ke charge perkhidmatan 10% tu ekk..

1 comment:

eikieyn said...

eh dekat sgt dgn umah kin jer JJ tu. tp kan, mmg byk restaurant dah buat camtu skrg ni. huhu. klau ikut kan service tade la bagus mane, service charge lebih2 pulak.

Iklan