Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Monday, November 29, 2010

Timbang

duck02 Pictures, Images and Photos


Comellah ayam tu.. tapi aku bukan nak cerita berat ayam kat pasar.. tapi aku nak cerita pasal timbang berat sesuatu blog.. aku ni bukanlah ariff.. aku cuba belajar sikit2 menerusi info2 yang aku dapat pasal kelajuan sesebuah blog.. aku dah tengok blog aku.. aku dah timbang.. agak berat jugak berbanding dengan ramai blogger2 lain terutamanye otai2.. so tak salah kita amik ilmu yang dorang ader kan kan.. akan menentukan cepat atau lajunye bloge page kita dibuka sepenuhnye..

Aku suka sangat letak gambar dalam blog aku ni.. tak salah.. cuma menerusi pembacaan aku, gambar2 tu akan memberatkan blog aku dibuka sepenuhnya.. bukanlah berat sangat cuma bila kita buka blog byk2 untuk tujuan blogwalking, dah tentu perjalanannya agak perlahan.. lagi satu, aku dapat sesuatu yang agak penting yang aku tak tau sebelum ni.. kalau nak resize gambar jangan edit dalam html.. edit kat luar dulu.. edit size yang kita nak dulu.. baru attach dalam page kita.. aku dah buat.. percaya tak? berat blog aku dari 3.45 MB bertukar menjadi 1.83MB bila aku edit balik gambar2 tu.. wah.. memang betuller.. so nampaknye aku kena study balik blog aku ni..

Macam mana nak laju? hehe .. aku pun tak reti.. masih tahap bertatih.. baru baca buku2 intenet ni.. moga ada yang sudi bantu aku.. biar aku dari bertatih sampai mampu berjalan betul biarpun lambat terkedek-kedek :))

Tapi aku berterima kasih kat zaerr ngan padin.. sebab n3 dorang ler yang menarik minat aku selongkar benda2 ni.. :))

No comments:

Iklan